Välkommen till våra musikgrupper!

Minimalerna

Tisdag 12.40-14.20

Välkommen du som går i åk F-1!

Lek, sång, undervisning i en härlig blandning!

Vi möter barnen vid stora ingången till skolan.

Ledare: Olof Lind, Kerstin Odeberg och Helena Högberg Särndahl

Torsdagsklubben

torsdagar 14.30-16.30

Välkommen du som går i åk 2-6!

I denna grupp arbetar vi med sång och drama i en härlig blandning.

Ledare: Olof Lind, Helena Högberg Särndahl, Kerstin Odeberg

Frågor och anmälan

Olof Lind, församlingsassistent, 0300-431103, olof.lind@svenskakyrkan.se

Fjärås kyrkokör

blandad vuxenkör, övar på tisdagar 19.00-21.00

Vi lovar dig musikaliska utmaningar, glada skratt, gott fikabröd, en underbar gemenskap!

Kyrkokören medverkar vid de stora högtiderna, samt gör något större verk ca en gång/år. Vi har, som de allra flesta körer, gott om damer och lite för få herrar…

Välkommen att vara med, DU som gärna sjunger i duschen utan att någon klagar, DU som alltid sjunger med i ”Allsång på Skansen” eller DU som helt enkelt tycker om att sjunga.

Söndagskvällskören

Vissa söndagskvällar kl 18.00-20.30

Blandad, fyrstämmig kör som till allra största delen sjunger sakral, klassisk repertoar. Kören håller ett ganska högt repetitionstempo, det förutsätts att du övar hemma mellan övningarna.

Frågor och anmälan Kerstin Odeberg, kantor, 0300-431109

Fjärås trivselkör

Kör för daglediga, varannan onsdag kl 13.00-14.30.

Ledare: Brittinger Einarsson tel 076-235 38 31

Förlanda kyrkokör

Körövning på torsdagar kl. 19.00-21.00 i församlingshemmet. Vi sjunger blandad repertoar som passar att sjunga i gudstjänster. Inga förkunskaper krävs – alla är välkomna! Vi pauserar i övningen med en kort fikapaus med smörgås och samtal i ämnen som känns aktuella – god gemenskap!

Frågor och anmälan

Maria Salekärr-Johansson, kantor, 0300-431110, maria.salekarr-johansson@svenskakyrkan.se