Pilgrim

Kan vem som helst göra en pilgrimsvandring? Hur gör man och vad är syftet?
Vad är en pilgrimskrans och hur använder man den när man vandrar? Vi berättar och svarar på dina frågor.

Under Kungsbacka Outdoor Festival hittar du oss vid församlingshemmet, närmare bestämt ute på gräsmattan, mellan vår lekplats och vägen (håll utkik efter scouternas portal – vi finns i närheten).

Program:

Prova-på att Pilgrimma, tidsåtgång ca 30 minuter (kostnad 0 kr)

Start kl 12.00 samt kl 14.00

Vi börjar med att kort berätta om innebörd, historik och varför och vad som kan hända när man Pilgrimmar, därefter gör vi en kortare vandring tillsammans. Ledare för dagen är Helena Högberg Särndahl och Kerstin Odeberg, präst respektive kantor i vår församling.

Pyssel för barnen – Pärla en Pilgrimskrans (kostnad 0 kr)

Drop-in hela dagen

Det kommer även att finnas informationsblad och broschyrer om att pilgrimsvandra, pilgrimsleder i Sverige mm och försäljning av bra-ha-grejer på vandringen.

Mat

Vi säljer korv och bröd för egen grillning i grillkåtan vid vår lekplats eller på någon av eldarna hos Frode scoutkår (som finns vid sidan av oss).
För den fikasugna finns kaffe/te/festis samt bulle/kaka.