Välkommen att följa med på en spännande resa!

Konfirmation handlar om kristen tro. Kristen tro handlar om människors liv och tankar här och nu. Vi utforskar olika livsfrågor som tar sin utgångspunkt i konfirmandernas liv. Duger jag som jag är? Vad har Gud med mitt liv att göra? Hur hänger Gud och vetenskap ihop?

Konfirmationstiden handlar både om hur vi är mot varandra och oss själva, hur vi relaterar till vår omvärld och vad vi hoppas och tror på.

Detta kommer ge upplevelser för resten av livet, tillsammans med gamla och nya kompisar.

Det finns olika sätt att lägga upp konfirmationen. Vi erbjuder följande möjligheter!

Vintergruppen

Välkommen Vinterkonfirmand

Vi träffas ett antal gånger på söndagar, samt under terminerna, och firar gudstjänst tillsammans i Fjärås kyrka. Därefter äter vi något och har olika pass med undervisning samtal och lekar.

Vi åker iväg på två läger, varav det sista avslutas med konfirmationen i Fjärås kyrka.

Vi vill att du under konfatiden är med på minst 12 gudstjänster,
2 av dem på torsdagskvällar 18.30, 2 under julfirandet, och 2 under påskfirandet.

Olof Lind
0300-431103, olof.lind@svenskakyrkan.se

Sommargruppen

Välkommen Sommarkonfirmand

Vi träffas och firar gudstjänst tillsammans i Fjärås kyrka, därefter äter vi något och har olika pass med undervisning, samtal och lekar. Under våra sommarveckor möts vi mer intensivt, alla vardagar mellan 10.00 och 15.00, förutom torsdagar då ses vi mellan 15.30 och 20.00

Vi åker iväg på två läger, en helg i januari och ett under någon av våra sommarveckor.
Sommarveckorna avslutas med konfirmation i Fjärås kyrka.

Vi vill att du under konfatiden är med på minst 12 gudstjänster,
2 av dem på torsdagkvällar 18.30, 2 under julfirandet, och 2 under påskfirandet.

Olof Lind
0300-431103, olof.lind@svenskakyrkan.se

Funkiskonfa – För ungdomar på särskolan

Vi samordnar en grupp för hela Kungsbacka kontrakt. Nästa grupp beräknas starta våren 2025.