Ungdom

Kyrkans unga

”En känsla av närhet till Gud samtidigt som man får en möjlighet att träffa vänner IRL.”
I grund och botten är det hela ganska enkelt – När Jesus skaffar sig lärjungar kommer han inte med en checklista av åsikter, trosuppfattningar eller andra kriterier som de måste uppfyllas för att få följa honom, allt han säger är ”Följ mig.” Ungdomsverksamheten i Fjärås-Förlanda församling är en gemenskap där du får var dig själv, med allt vad det innebär, och tillsammans med andra ungdomar möta livets stora frågor och dela vardagen tillsammans. KU, alltså Kyrkans Unga, träffas varje torsdag, året runt, i alla väder. Här blandas undervisning och diskussioner med allt möjligt, såsom spelkvällar, tävlingar, utflykter, upplevelser, träffa andra ungdomar i andra församlingar och annat skoj.

dsc_0559

Konfirmation – Du + Gud = Sant?

”Fick upp ögonen för nått som jag inte riktigt visste fanns! Det va den bästa sommaren!!”
Vill du lära dig mer om Kristendomen, Bibeln och hur kristna människor och kyrkan tänker? DÅ ska du absolut gå och konfirmera dig! Att konfirmera sig är inte bara en högtid och en tradition, det är också ett minne för livet, och början på ett nytt kapitel i ens liv. Det finns två olika alternativ för dig som vill gå och konfirmera dig, en sommargrupp och en vintergrupp, som du kan läsa mer om här.

Frågor?

Kontakta Olof Lind 0300-431103